M-learning – tehnologija za učinkovito online učenje

M-learning – tehnologija za učinkovito online učenje

M-učenje, mobilno učenje ili M-learning definira se kao učenje, obrazovanje ili obuka putem mobilnih uređaja, kao što su mobilni telefoni, tableti, prijenosna računala ili PDA uređaji. M-learning omogućava edukaciju i podršku bilo gdje, što ga čini fleksibilnim i praktičnim za korištenje u tvrtkama i odličan je alat za provođenje online edukacija. Tako mnoge tvrtke danas koriste ovu novu tehnologiju da bi učinkovitije educirale svoje zaposlenike, ali i klijente.

Što je M-learning ?

M-learning se najčešće koristi u svrhu obuke i obrazovanja. Većina obuke ili učenja na radnom mjestu odvija se za vrijeme posla. Prisutnost zaposlenika sastancima, konferencijama ili drugim treninzima može biti skupo i dugotrajno.

U posljednje vrijeme, mnoge tvrtke su počele primjenjivati M-learning koji omogućuje zaposlenicima da steknu dodatno znanje i imaju podršku koji su im važni na njihovom radnom mjestu. Pomoću M-learninga zaposlenici brže mogu steći nova znanja i biti informirani o svim promjenama u tvrtki.

M-learning je također postao koristan alat u obuci novih zaposlenika, osobito za online edukacije i e-learning mekih vještina, jer omogućava tvrtkama smanjivanje grupnih ili pojedinačnih treninga, zaposlenicima da uče pod vlastitim uvjetima.

To ne samo da tvrtkama omogućava uštedu na satima obuke, već i procjenu koji su zaposlenici spremni započeti posao, a kojima će možda trebati više pomoći prije nego što započnu samostalno raditi.

Koncept i prednosti M-learninga

M-learning okruženje se odnosi na način na koji su informacije za određenu obuku dostupne, poput načina na koji su organizirane i kako im se može pristupiti. Okruženje M-learninga različito je za svaku upotrebu i može se prilagoditi potrebama pojedinog učenika ili tvrtke.

M-learning okruženje bi trebalo biti fleksibilno i prilagodljivo različitim uređajima – što znači da je ono čemu se može pristupiti putem mobilnog telefona također dostupno na tabletu ili prijenosnom računalu.

Ako M-learning okruženje nije prilagođeno korisniku ili ako je podatke teško pročitati ili preuzeti, polaznik neće moći učinkovito učiti, čime dolazi u pitanje i sama obuka.

Savjeti za M-learning okruženje

  • Dobro organizirati informacije
  • Osigurati da su sve informacije dostupne na svim uređajima
  • Osigurati uvijek dostupnu tehničku podršku

Tehnologija je promijenila način na koji primamo informacije. Kada je u pitanju učenje novog sadržaja računala su većinom zamijenila knjige, a sada mobilni uređaji mijenjaju i način na koji pristupamo informacijama koje su već digitalizirane.

Jedan od ključnih aspekata M-learninga je upotreba mobilnih uređaja za pristup novim informacijama u svrhu obrazovanja i osposobljavanja. Ti uređaji omogućuju sudionicima učenja pristup potrebnim informacijama s bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme.

Mnogi korišteni uređaji uobičajeno se koriste u kućanstvu, poput mobilnih telefona, prijenosnih računala, play station uređaja pa čak i MP3 playera.

Budući da se tehnologija ubrzano razvija, zaposlenici imaju veću vjerojatnost da će posjedovati barem jedan mobilni uređaj koji mogu koristiti za buduće učenje.

Uobičajeni uređaji za učenje su:

  • Mobitel
  • Tablet
  • Prijenosno računalo
  • PDA uređaj
  • MP3 player

Prednosti M-learninga

M-learning može tvrtkama donijeti veliki niz prednosti. Jedna od najočitijih prednosti je fleksibilnost i praktičnost korištenja u bilo koje vrijeme na bilo kojem mjestu. M-learning omogućava i prilagodbu sadržaja sudionicima učenja, a lako je prijemčiv za različite stilove učenja poput vizualnog, auditivnog i prostornog.

Budući da ljudi mobitele nose uvijek uz sebe, M-learning im omogućava da iskoriste „prazni hod“ poput vožnje u vlaku, tramvaju, čekanju u redu i sl.

Generalno prednosti su:

  • Prilagođeno učenje različitim stilovima učenja
  • Dobra mogućnosti iskorištavanja slobodnog vremena
  • Veći pristup informacijama
  • Mogućnost korištenja u bilo koje vrijeme s bilo kojeg mjesta

Planiranje učenja u području M-learninga

Znajući kako M- learning djeluje i kako se može koristiti u tvrtki već mu donosi djelomičan uspjeh. Iako je važno imati kvalitetne tečajeve i edukacije, oni mogu biti beskorisni ukoliko zaposlenici nisu informirani i obučeni o tome kako ih pravilno koristiti. “Osposobljavanje” za upotrebu M-learninga ne mora biti dugotrajan proces, ali kod zaposlenika treba osvijestiti različite uključene aspekata poput korištenih uređaja i mjesta na kojima mogu potražiti podršku.

Iako se M-learning može odvijati bilo gdje, početna obuka zaposlenika trebala bi se odvijati na jednom mjestu. Izraz “trening centar” odnosi se na mjesto gdje zaposlenik prolazi formalnu obuku i upoznat je s materijalima, sadržajem i načinom kako učiti i kako koristiti navedene tečajeve.

Kod mnogih tvrtki menadžment određuje vrijeme osposobljavanja zaposlenika. To može biti neki periodični raspored, primjerice svaki kvartal ili pak individualno prilagođeni tečajevi za zaposlenike koji to trebaju.

Uobičajene prostorije su konferencijska dvorana, učionica, kabinet, ali moguće je i u restoranu tvrtke. Postojanje „trening centra“ važno je za tvrtku jer omogućava okupljanje zaposlenih na jednom mjestu kako bi ih se pripremilo za M-learning s kojim će uskoro započeti. Također ovakav je kontakt neophodan zaposlenicima prije samostalnog rada kako bi mogli postaviti pitanja i postaviti plan rada.

U vrijeme pandemije i ograničenih okupljanja, osposobljavanje se može organizirati i na daljinu preko nekih od dostupnih platformi za online učenje na daljinu kao što su npr. MS Teams, Cisco Webex, Zoom i dr. koje su za pojedinu tvrtku opće prihvaćene.

Jedan od glavnih nedostataka M-learninga je manjak kvalitetne komunikacije uživo, licem u lice.

Prilikom takvog učenja sudionici se mogu osjećati usamljeno, možda se nemaju kome obratiti za pomoć ili podršku. Kako bi se to umanjilo važno je uspostaviti komunikacijsku korisničku podršku te poticati povratne informacije zaposlenika kad započnu s M-learningom.

Ne smije se zaboraviti povremeno pratiti napredak zaposlenika i poticati ih da zatraže pomoć. Ukoliko zaposlenici ne trebaju pomoć takva ponuda pruža osjećaj samopouzdanja i sigurnosti znajući da postoji netko s kim mogu razgovarati.

Još nekoliko savjeta za M-learning

  • Informirati korisnike o raznim načinima komunikacije
  • Osigurati sigurnu komunikaciju
  • Potaknuti iskren dijalog
  • Zakazati vrijeme davanja povratnih informacija
  • Dati pravila i smjernice za učenje kroz M-learning (rokovi, zadatci, komunikacija, povratna informacija, upotreba uređaja i sl.)
  • Ukoliko je potrebno, osigurati odgovarajuće uređaje i demonstrirati njihov rad

Da rezimiramo…

M-learning može biti iznimno koristan trebamo li na radnom mjestu nešto naučiti druge (suradnike, mlađe kolege, podređene) ili učiti nešto sami. Osobito je pogodan alat za online edukacije iz područja mekih vještina.

Važno je da za svakog zaposlenika postoji jasan plan osobnog razvoja koji je komuniciran sa svakim zaposlenikom kao i očekivanja u vezi njegova ispunjavanja. Od svakog se pojedinca očekuje da odvoji nekoliko trenutaka tjedno/mjesečno kako bi redovito ažurirao svoj plan aktivnosti na putu zacrtanog plana osobnog razvoja.

Jedino na taj način kad postoji jasan plan i njegovo praćenje svih uključenih dionika možemo očekivati napredak na putu osobnog razvoja, a M-learning može biti vrlo koristan alat na tom putu.

Više informacija kao i pregled online edukacija možete pronaći na www.avus.hr , a ukoliko imate pitanja, komentara ili trebate dodatne informacije slobodno nas kontaktirajte OVDJE.

Odgovori