Važnost i uloga srednjeg menadžmenta u brendiranju poslodavca

Važnost i uloga srednjeg menadžmenta u brendiranju poslodavca

Brendiranje poslodavca je jedan od ključnih alata u privlačenju talenata, osobito u razdobljima u kojima bilježimo nedostatak zaposlenika na tržištu rada. No, pri tome se ne misli samo na HR i marketinške kampanje (koje su i najvidljivije). Pri tome se prvenstveno misli na ono što se odvija u „pozadini“ – svakodnevne interakcije srednjeg menadžmenta sa svojim zaposlenicima. A upravo uloga srednjeg menadžmenta je često zanemarena kod kreiranja strategija za brend poslodavca, zadržavanje i privlačenje najboljih talenata.

Uloga srednjeg menadžmenta u brendiranju poslodavca

Iako inicijative brendiranja poslodavaca uobičajeno kreću iz HR odjela kroz razne HR strategije i kampanje, brend poslodavca se gradi svakodnevnim aktivnim sudjelovanjem i uključenosti srednjeg menadžmenta i to kroz njihova djela i poruke koje svakodnevno komuniciraju. Oni su zapravo ti koji svakodnevno prenose poruke organizacijske kulture i vrijednosti tvrtke, kako interno, tako i eksterno.

Može se reći da je srednji menadžment svojevrsni tihi ambasador brenda poslodavca pošto su na „prvoj liniji“ komunikacije između top menadžmenta i zaposlenika. S jedne strane prenose strategije tvrtke, HR inicijative i vrijednosti top menadžmenta prema timovima, a s druge strane prenose iskustva zaposlenika iz svakodnevne prakse prema top menadžmentu, jer imaju najveći broj svakodnevnih interakcija s timovima.

Oni kroz svoje stilove vođenja, načine davanja povratne informacije, upravljanja konfliktima, pa čak i objave na društvenim mrežama oblikuju stvarnu sliku o tome “kako je to raditi kod nas“. Svojim svakodnevnim interakcijama i načinima komunikacije sa svojim timovima stvaraju organizacijsku kulturu koja ima utjecaj na percepciju tvrtke iznutra i izvana, tj. „tko smo mi zapravo”.

Tri dimenzije utjecaja srednjeg menadžmenta na brend poslodavca

Kao što je prikazano na slici 1, može se reći da srednji menadžment ima jak utjecaj na brend poslodavca kroz tri dimenzije:

a) Komunikatori vrijednosti

Prenose viziju, misiju i vrijednosti tvrtke, i to ne samo verbalno, već prvenstveno kroz svoje ponašanje. Primjerice to čine načinom davanja povratne informacije, reakcijama na stres, transparentnosti u komuniciranju i sl.

b) Provoditelji organizacijske kulture u praksi

U današnje vrijeme društvenih mreža i recenzija koje su lako dostupne i vidljive, ako se vizija, misija i vrijednosti ne „žive“ u svakodnevnom poslovanju tvrtke, zaposlenici (ili potencijalni kandidati) to vrlo brzo prepoznaju ili saznaju. Stoga, organizacijska kultura nije (samo) ono što je kreirano u nekoj ppt. prezentaciji – organizacijska kultura je ono što srednji menadžment (ne)provodi u praksi.

c) Vanjski ambasadori tvrtke

Oni su vanjski ambasadori tvrtke kroz svoje aktivnosti i objave na društvenim mrežama, sajmovima poslova, konferencijama, stručnim panelima i sl. te tvrtku predstavljaju kroz osobni profesionalni angažman.

Slika 1: Uloga srednjeg menadžmenta u brendiranju poslodavca

Preporuke za osnaživanje srednjeg menadžmenta kao ambasadora brenda poslodavca

Tvrtke uobičajeno brendiranje poslodavca prepuštaju HR odjelima bez aktivnijeg uključivanja srednjeg menadžmenta. Ako ih se i uključi, menadžeri srednje razine često nisu prošli potrebnu obuku i edukacije kako bi bili u stanju biti ambasadori brenda poslodavca i promicati ga svojim svakodnevnim radom i u interakciji sa svojim timovima, ali i prema van putem društvenih mreža, konferencija i sl.

Stoga na brendiranje poslodavaca treba prestati promatrati kao isključivu domenu HR odjela, jer u protivnom može doći do jaza između organizacijske strategije i osobnih iskustava zaposlenika. Tvrtke bi trebale uključiti i srednji menadžment u kreiranje brenda poslodavca kako bi postali ambasadori tog istog brenda, a neke aktivnosti u aktivnom uključivanju mogu biti:

PREPORUKE UČINAK
Edukacija “Leadership kroz vrijednosti tvrtke” Veća dosljednost brenda
Uključivanje srednjeg menadžmenta u kreiranje brend strategije Povećana autentičnost
Treninzi javnih nastupa i kreiranja sadržaja na društvenim mrežama Jačanje brenda poslodavca prema van

Tablica 1: Preporuke i učinci osnaživanja srednjeg menadžmenta kao ambasadora brenda poslodavca

Da rezimiramo…

Brendiranje poslodavca u privlačenju talenata je daleko više od obične HR fraze (kako to neki na žalost još uvijek doživljavaju). Srednji menadžment više nije isključivi prenositelj zadataka do zaposlenika – oni su aktivni dionici u kreiranju percepcije, iskustva i povjerenja od strane zaposlenika.

Tvrtke koje to na vrijeme prepoznaju i u svoje brendiranje uključe srednji menadžment, kao ključne dionike strategije brendiranja, privlačit će najbolje talente na tržištu rada, a osobito imajući u vidu sve veću zastupljenost Gen-Z na tom tržištu i njihovo sve snažnije oblikovanje istog, sukladno svojim potrebama, željama i vrijednostima.

Na koji način vaša tvrtka razvija srednji menadžment kao ambasadore vašeg brenda poželjnog poslodavca? Jesu li prepoznati kao strateški resurs – ili zanemareni potencijal?

Ako razmišljate o redefiniranju uloga srednjeg menadžmenta svoje tvrtke i aktivnije uključivanje u brendiranje tvrtke, ili trebate podršku u brendiranju, obratite nam se – proces možemo učiniti bržim i učinkovitijim.

Obratite nam se s povjerenjem

Rado ćemo Vam pružiti više informacija ili poslati ponudu.

Kliknite ovdje

Odgovori