Današnju svakodnevicu u prodaji čine: isti strojevi za proizvodnju, ista oprema, iste sirovine, isti proizvodi, isto tržište i isti klijenti.
Kako se onda razlikovati i nadmašiti konkurenciju?

Jedini čimbenik razlikovanja može biti sposobnost ljudi, izgradnja njihovih vještina i razvoj talenta.

Pojam “cjeloživotno učenje” ili “ulaganje u ljudske potencijale” učestalo se pojavljuje u medijima, objavljenim planovima dugoročnog razvoja tvrtki ili smjernicama Europske unije, no koliko se to zaista čini?

Rezultati istraživanja koje je proveo MojPosao na temu edukativnih potreba i ponude u Republici Hrvatskoj (travanj 2007.): poslodavci načelno priznaju važnost educiranja zaposlenih, no od ispitanih, njih 45% priznaje kako ne ulaže dovoljno u edukaciju, iako im je potrebna. Isto istraživanje ukazuje kako 58% zaposlenih uopće nema ili ima jedan sat edukacije koju plaća poslodavac! S druge strane, na primjer IBM-ovi novi prodajni predstavnici svake godine provedu 15 % vremena na usavršavanju.

Prema izvještaju Svjetske banke (izvor: Jutarnji list, 29.08.2009.) u Hrvatskoj postoji veliki jaz između vještina koje se nude i potreba gospodarstva.

U dugogodišnjem radu s tvrtkama zapažam da mnoge tvrtke prilikom odlučivanja o edukacijama i razvoju svojih zaposlenih čekaju „pravi trenutak“, trenutak kada završe projekt, trenutak kad odrade veliki posao, trenutak kad bude „više vremena“.

No, srećom, dogodi se novi projekt, sklopi se novi posao… i takvi trenuci „nikad ne dođu“. Iz iskustva u radu s onima koji edukacije smatraju dijelom svakodnevnog poslovanja, kojima su edukacije sastavni dio organizacijske kulture i učenja, vidimo da je to moguće, ali i višestruko učinkovito. Mnogi polaznici znaju komentirati kako su im edukacije i radionice pomogle da osvijeste sebe, svoju ulogu u tvrtki, odjelu, prema kolegama i da koristeći tehnike, alate, metode koje smo učili mnogo lakše komuniciraju, iznose svoje ideje, lakše upravljaju svojim vremenom, znaju predvidjeti potencijalni konflikt i izvući iz njega najbolje…

Ukoliko čitate ovo i pitate se kad da krenete: početkom godine, početkom jeseni, početkom drugog kvartala, odgovor je najbolje odmah, vidjeti ćete: stvari će se jednostavno posložiti.